Kopje koffie
Vroeger als je in de buurt was bij iemand reed je even langs voor een kopje koffie of om gezellig bij te kletsen. Je had soms pech en dan stond je voor de dichte deur. De jeugd doet dit niet meer, mijn opa en oma die doen dat nog wel eens en dan staan ze soms voor de dichte deur. Sinds de komst van de telefoon gebeurd dit dus bijna niet meer. Je belt meestal eerst even of diegene thuis is. Door de komst van social media is het nog weer makkelijker geworden. Je kan of snel een appje sturen of met sommige social media platformen zoals snapchat kun je zelfs elkaars locatie zien
Komst van social media
Door de komst van social media zijn veel dingen makkelijker geworden. Je kan elkaar makkelijk bereiken en je kunt leuke dingen delen via social media. Social media is dus niet meer weg te denken uit ons leven en als bedrijf zijnde kun je daar mooi op inspelen. Je kunt namelijk via social media erg goed en specifiek reclame maken. Je kan bijvoorbeeld focussen op mannen tussen de 20 en 40 jaar, maar je kan ook focussen op andere bedrijven. Wanneer je focust op bedrijven noem je dat b2b. Hier is LinkedIn de perfecte plek voor. Je kunt hier zelf reclame op maken maar je kan ook LinkedIn uitbesteden.
LinkedIn uitbesteden of zelf doen
Wanneer je bezig wilt gaan met LinkedIn marketing moet je eerst een keuze maken tussen LinkedIn uitbesteden of zelf doen. Wanneer je dit door iemand binnen het bedrijf laat doen kost dit je alsnog tijd en dus loon. Misschien is het dan verstandig om het voor iets extra geld uit te laten besteden maar dan gebeurd het wel door specialisten. Je krijgt dus zeker waar voor je geld.